2012. július 14., szombat

Fürdés a Velencei-tóban (2012. július 7.)

Szombaton egy napos kirándulásra indultunk a Velencei-tó környékére. Reggel 7 órakor találkoztunk Csepelen az 1-es kapunál.

Ezen napon  - mint már hetek óta - nagyon meleg volt. Igazi strandidőnk volt. Utunk első állomása Nadap volt, ahol először a szintezési pontokat néztük meg. Ebből itt kettő is található. Az egyik a szintezési ősjegy, amely az Adriai tenger szintjéhez méri a magasságot. A másik Varsó Szerződés államainak közös katonai magasságmérését segítette, és a Balti tenger szintjéhez viszonyították.A kettő között jelentős magasságbeli eltérés van (63,5 cm), ami jó kis kavarodást okozott a térképészetben. Mindkettőt használjuk a mai napig is.

Fürdés a Velencei-tóban Gárdonynál
Az ősjegyek megtekintés után elindultunk túrázni. Úti célunk Sukoró volt. A kvarcit sziklák mellett egyre nagyobb kánikulában teljesítettük a túrát. Sukoróra beérve megpihentünk, ki a sörözőben, ki a cukrászdában, majd elindultunk strandot keresni.

Több helyen megálltunk, végül Gárdonyban a szabad strandon töltöttük nap nagy részét. Nem voltunk egyedül, sokan hűsöltek a Velencei-tóban ezen a napon. A strand végén a büfében hatalmas, finom sajtburgert árultak, de lehetett halat, kolbászt is enni. De ebéd időben mindenhol nagy volt a forgalom.

Fürdőzés után a pákozdi emlékhelyet látogattuk meg. A múzeumba nem mentünk be, csak a szabadtéren néztünk körbe.

Esti hajókázás a Velencei-tavon
Kirándulásunk utolsó programja egy kb. 45 perces hajókázás volt a Velencei tavon, a Szúnyogszigetről indulva. A tavon a nádas lakói közül többet is megismertünk.

A hajózás után Csepel felé vettük az irányt és kb. 1/2 9 -re érkeztünk meg a Szent Imre térre.